in somnis – cinc.

reaching the sun by liutawras

Liutawras

 

Creuo un passadís llarg, com els dels antics ponts de la via, al fons la llum, i una nena asseguda a terra, a la dreta del túnel. Està arraulida, amb el cap rinxolat damunt els genolls. Arribo fins on és i li ofereixo la mà, au amunt, li dic. Aixeca el cap i la mirada, sense somriure, tot el seu cos dubta, li dic que m’ha d’acompanyar que no sé on he d’anar. Li atanso la mà, l’ajudo a alçar-se, encara no em retorna el somriure. Caminem de costat, ella sí sap on anem. Al fons hi ha una platja, arribem fins on la terra es converteix en sorra i amb la mirada, encara trista, m’indica que és allà, i retorna parsimoniosa al túnel. La segueixo amb els ulls i abans de desaparèixer es gira i alça la mà acomiadant-se. Somriu, sé que somriu. Miro endavant. Allà? Allà no hi ha res, tret de la immensitat del mar. Camino per la sorra buscant senyals, sembla que les llevantades han deixat un mantell de petxines damunt la sorra encara humida, les recullo, totes no, les que em fan més gràcia. Mai he sabut d’on surt aquesta compulsió a recollir petxines que després no sé on posar. És com si seguís una ordre ancestral, la bellesa d’una cuirassa que un dia va contenir vida, com recollir les restes inertes d’un naufragi. Trobo una pedra amb forma de cor, fins i tot té un foradet per on passar-hi un fil de cuir, un cor de pedra negra. El deixo on l’he trobat, al mig de la sorra, i al voltant, a un metre aproximadament hi col·loco una rotllana de petxines. Sense pensar-hi començo a caminar pel voltant, quatre o cinc voltes en les que vaig repetint, sense saber perquè, “gessamí, gessamí, gessamí… ”. M’assec dins la rotllana, amb el cor entre les mans i les flors al pensament. Acluco els ulls, respiro, l’horitzó sóc jo, i començo a caminar mar endins. Els cors de pedra pesen massa.

Deixa un comentari

