me’n recordo

jerry-uelsman

Jerry Uelsmann

A vegades em sembla veure’t de lluny, fins i tot algú d’esquena fa que la meva imaginació voli, trobo persones que duen el cabell igual que tu, o que tenen un somriure similar, però el què em va passar l’altre dia és diferent. Estava asseguda a la barra d’una taverna, una barra circular que permet mirar-te directament als ulls amb aquelles persones que seuen al davant. La porta de la taverna es va obrir, van entrar dues parelles, van seure just davant i de seguida vaig sentir-me observada per un dels homes, vaig alçar la vista, i eres tu, eres tu, però alhora no ho eres, la mateixa mirada, la mateixa boca, el mateix to de pell, el mateix cabell, la mateixa alçada, ell, però, duia barba i no em somreia quan em mirava. Ignoro qui va reconèixer ell en mi, perquè la cara que feia era la d’haver vist algú que també havia agafat la barca de Caront . El meu acompanyant, discret i prudent, no va dir res quan em va veure amb la cara vermella com un perdigot, roja per la profunditat de la mirada mútua, de la porta oberta de bat a bat als records. Vaig controlar els meus instints de preguntar qui era, si et coneixia, què hi feia allà, qui buscava dins meu… sabia perfectament que era impossible que tinguéssim cap connexió i malgrat tot, vaig tenir-ne la temptació. Quantes mirades em recordaran a la teva? A quantes persones els hi recordaré a algú altre? Potser el què hauríem d’haver fet, aquell home i jo, era abraçar-nos i dir-nos qui ens esperava darrera la porta que ens havíem obert mútuament, enlloc d’això, vam retornar la mirada al present decidint, així, cloure temporalment la memòria.

Deixa un comentari

