Avui no sortiré del llit

wp-1452682511200.jpeg

Avui no sortiré del llit, ni demà, potser mai més.
Deixaré que el meu cos s’alci, que prepari els sucs de taronja pels nens, que recorri llit per llit, au va, és l’hora.
Mentrestant jo seguiré dormint
Prepararé el cafè amb la italiana i mentre espero el clapoteig, iniciaré un somni d’aquells que no recordaré.
Acomiadaré, amb els entrepans a les mans, als grans, que van a l’institut i m’aproparé a la galta del menut per dir-li que s’aixequi i esmorzi mentre el meu cos es dutxa i pensa en aquelles altres dutxes  i estirarà braços i esquena entretenint-se en l’escalfor de l’aigua.
Mentrestant jo dormiré i vindrà la gata a arraulir-se el meu costat.
Fill i cos es vestiran i es pentinaran, les arracades no oblidis les arracades, i la bossa amb llibres, mai se sap quan el temps regalarà una estona per llegir i tancaran la porta mentre la gata dorm al meu costat.
Passarà tot el dia i arribarà el vespre, les corregudes, ara no tant, per tenir el sopar i els deures a punt, la lectura infantil, la cançó, encara, i endreçar la cuina i fer els entrepans de l’endemà, el meu cos al matí no sap fer res, i el dinar dels grans, mentrestant jo des del llit començaré a intuir que el sol s’ha post.
Els avisos de rigor als adolescents sense orelles, el silenci. El meu cos encara es connectarà
per darrera vegada a no se sap quina societat digital i s’estirarà al llit i agafarà un llibre entre les dues mans i s’endinsarà, ves a saber a on, fins a caure rendit, apagarà el llum i com sempre, oblidarà que té les mans tallades i s’hauria de posar crema, a les mans i als peus i al genoll que sempre es queixa.
I en aquell punt que es fa difícil determinar si el cos dorm o és mort, decidiré llevar-me, m’untaré l’ànima de cremes i ungüents, obriré l’armari de les xocolates,  ompliré la copa del millor penedès i encetaré el dia.

Anuncis

Deixa un comentari

