EL PETÓ DE BARCELONA

wpid-dsc_0039.jpg

Quasi com seguint les pistes d’un joc vaig arribar davant d’aquest immens petó, l’havia vist a través de les xarxes però personalment encara no, i sí, és impactant, situat en un indret que ara ja es podria qualificar d’idílic i que si no m’equivoco aviat estarà soprepoblat.(ara em sap greu no haver fet una foto de la placeta per veure l’efecte que fa en el seu entorn)

Es tracta d’un fotomosaic realitzat per Joan Fontcuberta a partir de fotografies enviades per lectors del diari El Períodico.

El títol del mural és EL MÓN NEIX EN CADA BESADA,  l’excusa és el tricentenari i el fil conductor  que lliga mural i 1714 (està clar que les fotos no tenen 300 anys, suposo que els petons sí que eren igual d’apassionats i suggeridors) és la llibertat, les fotos demanades havien de representar un “moment de llibertat”. I si bé fer-se un petó així al mig d’una plaça sembla ara mateix una cosa normal i corrent, no ho era fa un cert temps, i no ho és a molts llocs del món, on fins i tot les dones no poden mostrar la cara…i és que tot és relatiu i subjectiu…i sí, hem de celebrar ser on som i fer néixer el món sovint, intentant que la llibertat arribi a tothom, a tot arreu.

wpid-dsc_0038.jpg

 La cita que hi surt (pels curts de vista com jo), d’Oliver Wendell Holmes,  diu:

“El soroll d’un petó no és tan ensordidor com el d’un canó,

però el seu ressò dura molt més”

wpid-dsc_0041.jpg

No cal ser massa perspicaç per endevinar que serà un punt obligat de pas i petó per a tots els visitants (en parella) de Barcelona. Ai si fos emprenedora … “parelles ocasionals de petons”, un carret amb mirall i pintallavis, venedors de roses,… ahh i a la paret del costat, cada vespre “Barcelona, nit d’estiu” (ho estic visibilitzant tot…)

wpid-dsc_0040.jpg

Barcelona, ciutat de l’amor, o és que no és així?

Aprofiteu aquests dies que hi ha la Setmana del Llibre en Català i us queda al costat (petó i llibre, què més es pot demanar?)

ahhh però ara he recordat que Barcelona ja tenia un altre indret petoner…s’hi hauran de fer rutes petoneres…

petons

Anuncis

4 thoughts on “EL PETÓ DE BARCELONA

  1. Qualsevol ciutat és la ciutat de l’amor si nosaltres el portem dins, o és que ens han de dir quines ho són i quines no? Quina poca llibertat!

    A mi em sorprèn encara més una altra cosa. Fotos enviades a ‘El Periódico’? En motiu del tricentenari? Caram tu, qualsevol diria que El Periódico no està massa per la labor d’aquestes coses…

  2. Ai Xexu…efectivament totes les ciutats ho poden ser o pot no ser-ho cap, és evident, però crec que és més bonic tenir una ciutat coneguda pels petons que pels excessos nocturns, no?

    Procuro veure sempre la part positiva a tot, em dec fer vella!

  3. Què fa el Golum enmig de la tercera foto que has penjat?? O.o

    Ja ho vaig comentar en un altre blog, el muntatge final em sembla massa eròtic pel missatge que vol donar. Això no vol dir que m’escandalitzi, faltaria més. M’hagués agradat quelcom més real, més allunyat d’aquesta barreja entre anunci publicitari i somni eròtic tirant a masculí.
    Salutacions!

    • Suposo que el Gollum (no m’hi havia fixat) deu representar un acte de llibertat per algú?

      Sí, et dono la raó amb això de l’anunci i el somni masculí…el tema és si vol donar un missatge o acabar sent un punt de peregrinatge turístic…que és impactant és indubtable, però segurament una imatge menys artificiosa també ho seria..

Deixa un comentari

