SENSE RES A FER

wpid-img_20140613_124822.jpg

 

 M’he quedat tancada fora,  amb 5 € i les claus d’un cotxe que no és meu. O sigui sense mòbil, sense claus per tornar a entrar, sense llibre per llegir, sense haver esmorzat… Busco una terrassa on esperar, una vegada asseguda, m’omple una una sensació que feia anys que no tenia, no tinc res a fer, ni manera de connectar amb ningú, ni un trist llibre per llegir, només un tè i un diari per fer temps. Des de que sóc twitter activa pràcticament no llegeixo els diaris, entro als digitals quan m’interessa alguna cosa, però l’actualitat em cansa, potser vaig començar a llegir el diari massa aviat, no ho sé, el cas és que m’avorreixen, o sigui que una vegada llegits els titulars i les notícies que m’interessen, demano un bolígraf per fer els mots encreuats i els sudokus, moment en el que comprovo que el cervell s’ha de treballar, uns anys enrere feia sudokus sense parar i encara més anys feia els mots encreuats cada dia…tinc el cervell rovellat, m’anoto mentalment que llegir el diari implica alguna cosa més que l’assimilació tediosa de l’actualitat, també és cert que per fer mots encreuats i sudokus cal tenir temps de sobres i m’obligo a pensar que d’això precisament me’n falta força, torno a la reflexió inicial del plaer que suposa no tenir res  a fer, no poder-te connectar a cap xarxa social, no poder parlar amb ningú conegut, estar en una terrassa a les 9 del matí prenent la fresca. A la taula del costat s’hi asseu una parella, un home proper a la seixantena i una dona que no arriba als cinquanta, de seguida percebo que no són parella de veritat, només formen una parella d’esmorzar, a ell pràcticament no el sento, seu en paral·lel a mi i la seva veu s’escapa cap endavant, se’l veu un home pacient i discret, ella en canvi parla cridant, procuro alienar-me de la seva conversa però el diari no es prou atractiu i decideixo deixar de forçar la concentració, ella no calla, per començar parlen de política, i se m’escapa un somriure perquè coincideixo molt amb l’anàlisi que fan, tot i que dedueixo que tampoc llegeixen el diari ni tenen twitter, la informació que comparteixen porta el segell televisiu, però després de diverses tentines encerten els noms dels polítics als que es refereixen. Abandonen la política per passar als temes personals, que cada vegada arriben a un grau d’intimitat més profund, està claríssim que no són parella ni crec que ho arribin  a ser mai, però es coneixen bé i es confessen petites intimitats referents a fills i parents, en aquest punt la seva conversa comença a incomodar-me, però allà on sóc no tinc escapatòria, per molt que em concentri amb trobar el número correcte, el Sudoku se’m resisteix. Decideixo anar a passejar carrer amunt i avall…més amunt hi ha una floristeria, fora al carrer hi tenen un carro carregat de flors, roses que fa olor de rosa, gira-sols que busquen el sol, hortènsies, tomaqueres carregades de tomàquets, maduixeres amb uns maduixots enormes a punt per menjar, menta, alfàbrega, espígol…ara trobo a faltar el mòbil per fer-hi una foto, passejo els dits per la menta i els oloro, em  miro els maduixots, llàstima que avui ningú faci l’aniversari seria un bon regal. Continuo passejant de tornada a l’oficina, una paret de buguenvíl·lies m’atura els pensaments m’hi atanso, de sobte un gos que no veig comença a bordar intuint que la meva voluntat no és només la de passar per continuar endavant, intuint que necessito parar i contemplar la màgia del fúcsia, part de la paret rep el sol matiner, l’altra queda més ombrívola, la part de la solana és molt més ufanosa, les flors estan totes a tocar a l’espera que una mà les acaroni al passar, que una abella s’hi entretingui o una tempesta d’estiu s’emporti les més febles, i retorno al fil del pensament que sembla voler fugir, al plaer de no poder fer absolutament res més que contemplar i esperar.

Anuncis

3 thoughts on “SENSE RES A FER

Deixa un comentari

