La mama pediatra respon

barbie-doctora1

I

– I la feina , doncs, en què consisteix?
– Ah, en el que deia l’anunci, consultori mèdic pediàtric on line.
– Ja, però fins a quin punt puc diagnosticar sense veure la criatura.
– No pateixis, generalitats i al mínim dubte els hi dius que vagin al seu pediatra. Això només és un servei més del diari, més aviat seran dubtes sobre alimentació, dormir, tot això tan senzill.
– Clar.
– I sobretot, això sí, des d’un punt de vista maternal.
– Maternal?
– Ja ho indica el nom “La mama pediatra respon”
– Però jo no sóc mare!
(Mirant per sobre les ulleres)
– I?
– Home!
– ….
– He de fer veure que ho sóc, vaja
– Vols la feina, o no?
– Sí.

II

– M’han donat la feina
– Ostres, que bé, me n’alegro moltíssim
– Sí, oi?
– En alguna mútua?
– No, en un diari
– Però no ets pediatre?
– Sí, consulta on line
– Ahh, mentre et paguin
– Sí, això mateix.
– Doncs potser que ho celebrem!
– És que…
– Què?
– Tinc un petit problema
– Quin?
– El nom de la consulta és “la mama pediatra respon”
– Què? No?
– Sí
– Ai
– Sí, ai
– I com ho faràs
– Ni idea
– Per què tu com portes la part maternal?
– …
– Era broma, home!
– El més fotut és que al meu voltant no hi tinc cap mare, tret de la meva que és una antiquada, si és que amb prou feines tinc amigues, el meu món és totalment masculí, en ma vida he vist un bolquer ni un biberó i em veig incapaç de concebre la idea d’un pit alletant.
– I què faràs?
– De moment he anat a la biblioteca a empassar-me tots els llibres de primera infància.
– Uf…
– Saps que hi ha un debat obert sobre les diferents maneres d’educar?
– Ni idea
– Vols que t’ho expliqui
– No, crec que no cal
– Llàstima, d’aquí uns anys pensaràs en mi.

III

– Ei….
– Hola, quan de temps!!
– Sí, molt
– Et vaig seguint als diaris, ràdio…fins i tot tinc els teus llibres
– Ah sí??
– En tinc dos
– De llibres?
– No, de nens
– Ah!
– Ets el nostre gurú…
– …
– Amb el primer vam seguir fil per randa tot el què deies en els teus llibres.
– Ai quina gràcia, i va funcionar?
– Si i tant! I quants fills tens?
– Jo?
– Sí
– Cap
– Cap?
– No, et sorprèn?
– Una mica
– Per què?
– Home, escrius tan categòricament..
– És l’experiència
– Clar, on tens la consulta
– No tinc consulta
– Ah, treballes en un hospital
– Tampoc
– I doncs, on fas de pediatre?
– Continuo al diari
– Caram
– Ves
– I doncs, d’on treus totes les teves teories?

Anuncis

5 thoughts on “La mama pediatra respon

  1. Una ficció tan ben trobada que sembla real i tot. I els tòpics que no faltin! No em vull ni imaginar quins requisits li demanarien si fos uròloga…

  2. Això de ser professional d’una feina està sobrevalorat. Mira la majoria de tertulians de la tele, no tenen idea de res, i no callen!

  3. Enlloc diu que per ser expert sobre algun tema hagis de predicar amb l’exemple. Miram a mi, un blogger d’èxit total i segueixo sent incapaç de fer dos frases seguides sense faltes d’ortografia i amb cohesió lèxica decent.

Deixa un comentari

