VINC ÉS SINGULAR – FINAL –

(imatge de la Mireia i el Nàtius)



La furgoneta plena de caixes de llibres, roba i l’ordinador, la resta l’he deixat al pis pel futur llogater, arribo puntual a l’hora acordada, ni massa d’hora ni massa tard, busco les claus que ahir nit em va donar embolicades amb un llaç vermell, obro la porta de baix, dubto de si trucar o no, però si em va donar les claus és perquè pugui entrar amb tota la naturalitat, el cap i a la fi serà casa meva des del mateix moment que obri la porta. Descarrego totes les caixes al replà, i del replà les pujo fins al segon pis, no la vull molestar, no vull que la meva arribada li suposi més enrenou que la recol·locació de les seves coses per fer-me lloc, la recol·locació de la seva vida per fer-me un espai. Intueixo, amagada darrera l’alegria instantània que produeix una decisió com la que hem pres, l’angoixa per la incertesa de com anirà, la inseguretat produïda per dues intimitats avesades a viure soles i que ara hauran de compartir bombolla, la por a la pèrdua de la llibertat, del condicionament involuntari d’un envers l’altre, de l’adaptació a l’altre i la dificultat de trobar el punt just i equilibrat entre donar, rebre i ser un mateix, i mentre enfilo aquests pensaments col·loco la clau al pany, i la giro, la porta grinyola, i no sento cap trompeta donant-me la benvinguda, i l’obro de bat a bat esperant trobar-me-la amb un somriure d’orella a orella, però només veig la butaca verda, i la prestatgeria buida, i entro abatut cap a la cuina, buida i neta i vaig a la seva cambra, buida i neta, i em deixo caure a terra, m’assec recolzat a la paret, m’abraço els genolls i sangloto amb el cap entre les cames.

EPÍLEG
 “En aquesta època en que no es tenen prejudicis per mostrar la nuesa del cos, hi ha una repressió brutal a l’hora de deixar entreveure els sentiments.”

(comentari de Sícoris al Vinc és singular X)
2 thoughts on “VINC ÉS SINGULAR – FINAL –

Deixa un comentari

