CARTA PER GOSSOS I CADELLS, SENSE GLUTEN?

(la foto l’he trobat al Triangle)
 
Cada dia camino (que no passejo) pel passeig del Carme de Vilanova, del cotxe a la feina, de la feina al cotxe i em va sorprendre veure en un dels molts restaurants amb terrassa que tenien plats per gossos, vaig deduir que si tenien plats per gossos és que deuen tenir menú per gossos, i del menú per gossos me’n vaig anar als menús pels celíacs i en la quantitat de restaurants que conec que tinguin carta per celíacs o  sense demanar tant, plats per celíacs, sense gluten i lliures de qualsevol traça, i em vaig sorprendre (això no és cert, no em vaig sorprendre), pensant que he estat només en un restaurant amb carta específica (curta i limitada) i en no més de cinc en els que en la carta s’indiqui quins plats no porten gluten.  Quines contradiccions, vaig pensar.
 
Avui he vist un tuit del Triangle en el que es feia ressò del primer restaurant amb carta per gossos i atenció, per cadells! I el cap m’ha portat als cadells humans celíacs…per ells no hi ha carta.
 
Tothom sap el què costa bullir uns macarrons, 12 minuts, pels celíacs és el mateix, només cal una olla ben neta, aigua neta,  una mica de sal, un rajolí d’oli i pasta sense gluten… per condimentar qualsevol salsa sense gluten (la tradicional de tomàquet no en porta, la carbonara tampoc…) això que no sembla massa complicat…no es fa pràcticament enlloc, perquè desenganyem-nos la majoria de restaurants que tenen el detall d’indicar quins plats no tenen gluten es refereixen a plats que per la seva naturalesa ja no en té, per exemple amanides (sense pa), arrossos, tot tipus de viandes a la planxa, etc…
 
Jo sóc una adulta, celíaca però adulta, i ja m’està bé menjar una amanida i carn a la brasa però els petits, igual que els cadells, necessiten hidrats de carboni per acumular energia per gastar a la tarda.
 
No ho veig tant complicat, a totes les escoles ho fan (si no ho fan a totes, és que no tenen vergonya), a totes les cases de colònies ho fan… perquè no es pot fer a tots els restaurants, és tant senzill com tenir els estris i el taulell net .
 
Per cert el pa sense gluten, es pot congelar i treure quan calgui, vull dir que tampoc és tant difícil tenir-ne una miqueta…
 
Au va, ja m’he desfogat, em sembla bé que hi hagi menús per gossos i cadells de gossos, però em sembla increïble que cada vegada que els celíacs, cadells i adults,  anem a un restaurant haguem de fer filigranes per menjar.
Anuncis

One thought on “CARTA PER GOSSOS I CADELLS, SENSE GLUTEN?

Deixa un comentari

