GRAFIT -RELATS CONJUNTS

Ces53, Return of the three funny types, 2009
      Què et semblen? Ja t’ho he dit que avui s’havia superat.
      Els trobo horrorosos,  però que no veus quina mirada? No comuniquen, és tèrbola, massa senzilla. I la combinació de colors? Horrible, verd aigua no combina gens amb verd fulla, de fet es maten, un és càlid i l’altre fred.
      Però sí els dos són verds.
      Sí però de famílies diferents, o és que no t’has barallat mai amb els teus cosins?
      Sí i amb els germans i som del mateix color.
      Sí, sí color sí però i el to? I les influències dels altres colors, i la llum? Ah, no em pots dir res de la llum, oi?
      Nnno.
      Però és que a més, mira’ls la llengua, fastigosa, i una amb calavera inclosa, massa fàcil.
      Tampoc cal que t’ho prenguis així.
       I no tenen potes, només ungles, com es camina amb una ungla? Ara em diràs que volen, no t’ho nego pel primer que sembla que té ales, però has vist quina ala? No aguantaria ni a un pardal, del del mig ja sé que em diràs, que és un drac xinès dels que volen sense ales i el darrer ho tinc clar, no té ungles ni ales, i ara em diràs que neda, si home!
      Sembla evident.
      I del groc de fons que me’n dius? Amb el degradat taronja a les vores i la seva irregularitat com simulés paper cremat, tot plegat un conjunt ben desafortunat.
      Cada vegada ets més crític, conforme van millorant tu et tornes molt més exigent, no em diràs que preferies les simples lletres d’abans o amb una miqueta de sort alguna paraula incomprensible. ..això és art, que no ho veus.
     Art, art? No facis broma, l’aire oriental i de banda de barri no aconsegueix ni de bon tros treure-li l’aire naïf i infantil que té, ja et diré el què… massa Disney a la vida d’aquest.
     Ja t’ho he dit, ets massa crític…i això no pot ser bo, et poses massa nerviós i pel cor ja saps que és fatal, i total perquè?
     Tens raó, em prenc la feina massa seriosament, però és que m’indigna la falta d’ambició dels joves, he viscut l’evolució d’aquest noi, podria fer les coses molt millors, molt! Té capacitat, traça, imaginació…però sempre cau en les mateixes errades… au, passa’m la brotxa que començo a tapar


Proposta als relats conjunts d’aquest mes

20 thoughts on “GRAFIT -RELATS CONJUNTS

  1. Quin anàlisi més acurat del grafit. Però dónes una volta més a la història, ja estava bé tal com l'anaves escrivint, però amb la frase final la remates a la perfecció. M'ha sobtat molt que amb quatre paraules al final canviï tant la perspectiva. Si ja se sap, de tant treballar tapant grafits al final es tornen uns experts! Molt bon gir!

  2. No haurà vosté deixat de fumar molt radicalment, oi, amiga?És molt lleig això de pintar les parets, però anar corregint amb brotxa gorda em sembla un poc agressiu, o algo!(molt bo, m'han agarrat ganes de continuar el teu relat, Anna, però m'ho estic deixant jo això ja fa una temporadeta!)

  3. Aquest home hauria d'agafar un esprai i demostrar-los com es fa a aquesta colla! M'ha fet molt riure, has aconseguit reflectir una situació còmica i molt versemblant.

  4. He anat comprovant tot el que deies i és veritat!! :-)) Aquests dos verds es maten! :-))Si l'autor, en Ces 53 hagués fet brodats a punt de creu alguna vegada, sabria que hi ha moltes games de colors i que no tot verd combina amb tot verd, ni tot blau amb tot blau!Porta la brotxa que els ajudo!! :-))M'agraden molt els diàlegs als relats i aquest teu és molt bo i divertit! Per cert, quin blog tan original, la forma d'arribar a les pàgines vull dir… :-))

  5. És veritat: hi ha tonalitats d'un mateix color que, juntes, fan mal a la vista. Al final, qui té més sentit de l'estètica són els pintors de paret, i els grafiters, segur que dirien que els artistes no segueixen normes perquè les normes hi són per a trencar-les…T'ha quedat un relat molt original, Anna. Aquest gir final és boníssim!

  6. Quina sorpresa final!!! Tenen el poder de decidir què és art i què no, o què es pot exhibir i què no. Hi deu haver pintors de brotxa que són pintors frustats. Aquests, però, amb molt de criteri. Jejejeje.

  7. Caram, quin diàleg més bo, t'ha sortit d'allò més natural. M'encanta l'exigència i la passió que els personatges mostren per la feina. Segurament equivalent a la de l'autor del grafit que, digui el que digui el teu personatge, no està tan malament 🙂

  8. Boníssim. M'encanta el final (el problema serà quan trobe un bon grafit de l'autor; gosarà també cobrir-lo, o li podrà la seua evident sensibilitat artística? 😉

Deixa un comentari

