EL LLAÜTISTA I LA CAPTAIRE – JORDI LLAVINA

Quan el Jordi em va demanar si podia llegir la seva novel·la abans de donar-li el vistiplau definitiu, em vaig emocionar,  que confiés en el meu criteri lector em va omplir d’orgull i alegria,  i  jo impulsiva de mena li vaig respondre amb un sí immediat i entusiasta, cosa de la qual me n’alegro i molt.

Vaig començar a llegir amb avidesa, era un bon totxo que  de seguida em va atrapar, és un Llavina, amb descripcions precises i plenes de detalls, on de bon principi ja es posa de manifest que les relacions emocionals són les protagonistes del llibre. De fet el protagonista és el Marc i co-protagonistes els seus amors,  el del present del llibre i el del passat,  dues dones molt diferents que posen de manifest les complicacions de la vida en parella,  les dues entren com per casualitat a la seva vida i les dues s’hi estan un temps  no massa llarg,  deixant al protagonista  nedant en un mar d’inseguretats.

M’admira la capacitat que té el Jordi d’incorporar en un sol llibre escenes o derives que a priori sembla que no encaixin de cap manera, el començament sembla tot plegat una mica sòrdid, la seva capacitat de transmetre aquestes sensacions és increïble, després és com si ens hagués volgut despistar,  la novel·la s’il·lumina,  l’explicació de les relacions, les dues tant diferents però les dues en una veu narrativa semblant, la deriva Txeca, increïble la descripció humana, de l’entorn i de la vida de les llúdrigues, podria semblar una petita novel·la dins la novel·la i de fet per mi constitueix un punt fonamental de la mateixa. El llaütista i les seves pestanyes.  La deriva tarragonina.  Els desenllaços de les dues relacions, el què ell intueix que les motiva, el viatge a Txèquia per intentar saber més.  La misteriosa captaire. 

Amor, inseguretat, por, falta de comunicació, fer-se gran,  amistat, mort, distància, absència, enyorança,  el pes del passat, el pas del temps… un coctel que el Jordi ha sabut remenar de manera excel·lent amb la seva prosa tant característica.

A mi em va agradar molt quan la vaig llegir per primera vegada i he tingut la mateixa sensació quan l’he tornat a llegir en el format definitiu, però crec que el més important és que des de que vaig acabar la primera lectura (fa uns tres mesos)  la història m’ha acompanyat, no m’ha abandonat, l’he tingut passejant-me pel cap,  hi he pensat molt, i això no ho puc dir de gaires llibres.

Moltes Felicitats Jordi Llavina, espero que aquesta novel·la sigui la primera de moltes !! 

Aquí podeu llegir els primers capítols 

Anuncis

9 thoughts on “EL LLAÜTISTA I LA CAPTAIRE – JORDI LLAVINA

  1. D'això se'n diu perspicàcia!!Hi ha qui té favoritisme pels escriptors, d'altres pels robots o els tornavisos!! ;-)Seriosament: el llibre m'ha agradat molt, amb indepència de l'escriptor!

  2. A mi també m'anima a llegir-lo…El dissabte 16 de març en Jordi Llavina signarà exemplars de la seva novel·la a La Cultural de Vilafranca del Penedès, entre dos quarts d'onze i les dues del migdia…ja ho sabeu.

Deixa un comentari

