UN DIA D’ELECCIONS – ITALO CALVINO

ITALO CALVINO
Un dia d’eleccions
Traducció de Xavier Lloveras
labutxaca (Edicions 62), 2012
81 pàgines


La vaig comprar el passat mes de setembre, just abans de la convocatòria de les darreres eleccions catalanes, i ho vaig fer per diversos motius, per mi era un llibre Italo Calvino totalment desconegut, primet d’aquells que et permet entrellegir entre altres obres, en aquells moments em proposava començar el Jo Confesso, he fet un munt de vegades d’interventora d’un partit d’esquerres, i com el protagonista del llibre cada vegada em qüestiono més coses. Tot i ser un llibre curtet em va costar trobar temps per dedicar-l’hi.
 És un llibre dur, fosc i humit, però també destil·la  la ironia i el sentit de l’humor de Calvino; fa una crítica brutal  al sistema electoral. A l’Amerigo  li toca fer d’interventor al Cottolengo, que és com una ciutat emmurallada que dóna cabuda a una institució de l’Església on hi viu gent amb tot tipus de patologies psíquiques i físiques, persones de qui només  l’Església se’n faria càrrec, i especialment les monges (al llibre surten monges molt bones i monges molt dolentes de les que manipulen el vot).
Podeu llegir l’entrada completa al bloc dels Orfes del Sr. Boix al següent enllaç 
Deixa un comentari

