A GRAND CENTRAL STATION EM VAIG ASSEURE I VAIG PLORAR

ELISABETH SMART
A GRAND CENTRAL STATION EM VAIG ASSEURE I VAIG PLORAR
Traducció al català de MARTA PERA CUCURELL
136 pàgines

Elisabeth Smart, escriptora i poeta, s’enamorà a través de la seva obra del també poeta George Baker, en fou la seva amant durant més de 20 anys i tingueren tres fills.

Feia anys que el volia llegir, recordo que el van recomanar al bloc del Sr. Boix, no estic segura si directament a  l’Hora del Lector o algun comentarista al bloc, fa poquet en Toni F., el va ressenyar al bloc dels Orfes del Sr. Boix, i va tornar a pujar a la llista de pendents fins a dalt de  tot.

És un llibre torrencial, ple de sentiments desbocats, portats al límit, oníric i a la vegada tremendament primari, és un llibre vertiginós, de fet són els pensaments de l’autora sobre la relació que té amb el seu enamorat,  donant voltes pel seu cap a una velocitat tremenda, i com a lector/a et trobes conduint per una muntanya russa de sentiments, emocions, pors, desitjos, sense que t’hi hagin convidat, jo crec que el vertigen en part prové d’aquí, de la intensitat dels sentiments però també del seu alt grau d’intimitat.

Malgrat ser prosa, no crec que sigui una novel·la, vas endevinant el què passa només per l’estat d’ànim, pensaments i somnis de l’autora. És pura poesia, dotada amb contínues referències bíbliques, poètiques, literàries, moltes de Shakespeare, fantàsticament explicades al final del llibre. M’ha fet sentir molt petita.

No és un llibre fàcilment recomanable, has d’estar disposat/da a deixar-te portar.

Anuncis

One thought on “A GRAND CENTRAL STATION EM VAIG ASSEURE I VAIG PLORAR

  1. Una bona ressenya, Anna (com també ho era la que va fer el Toni). Feu venir moltes ganes de llegir-lo, tot i que potser el deixaré per a més endavant: ara mateix no sé si em ve gaire de gust que m'arrosseguin per una muntanya russa :)El que és segur és que més tard o més d'hora, acabarà caient!

Deixa un comentari

