CASCOS BLAUS

Si algun dia em trobeu passejant o corrent d’un costat a l’altre amb aquesta boina o encara pitjor amb un casc blau, no us espanteu, estic en una missió de pau.
Darrerament, suposo que a causa de l’estiu o pel motiu que sigui, dos dels cinc països del meu planeta particular, entren en guerra, i a vegades fins i tot hi ha incursions d’un tercer país que, tot i pretendre la neutralitat, sovint en recolza a un o altre pel simple plaer de fer-ho.
A vegades les esbatussades són escadusseres, ràpides… no tinc temps ni necessitat de posar-me el barret perquè de seguida arriben a un tractat de pau.
D’altres en canvi, les podríem qualificar de grans guerres, no tant per la durada, aquí m’emporto el mèrit jo, sinó per la intensitat de les batalles, que pràcticament sempre són exclusivament verbals amb moviments amenaçadors o de marcatge de territori.
El que com a casc blau em costa més d’entendre, i així els ho pretenc transmetre, és la manca de respecte mutu, i sota la màxima “dos no es barallen si un dels dos no ho vol” els vaig inculcant la cultura de la pau. Tot i que sóc conscient de la dificultat de la missió, no defalleixo i dia rere dia vaig repetint-me com un disc ratllat.
Ara bé, sempre hi ha el dia que el casc blau està més sensible de l’habitual,  en aquest cas al mínim moviment ofensiu, elevo la veu per sobre del desitjable i els faig saber que aquell dia no toca, perquè no hi haurà ni mediació ni tractat ni armistici, només  hi haurà penes per les dues o tres parts. Penes irremeiables com poden ser uns dies sense pantalla (no falla mai!), i  el dia que això passa, curiosament, com si els països fossin conscients de la fragilitat de la situació, hi ha una pau plàcida…

2 thoughts on “CASCOS BLAUS

Deixa un comentari

