L’HOME DE LES FLORS III


III – ROMEU, MATILDE I ROSOR
De qui és aquesta rosa? Matilde qui te la portat, reina? A no és teva? Deu ser de la Rosor, Rosoooor, és teva la flor de damunt el taulell? Doncs, així segur que és meva, algun admirador secret o admiradora aneu a saber… però quin? No podré pas dormir pensant que algú m’ha deixat una rosa anònima…
Au va Romeu no facis tanta comèdia.
Julieta, no t’he dit mai que ets una aixafaguitarres… jo que m’estava fent la pel·lícula mental de tota la clientela d’aquesta tarda i les possibles històries que en podries sorgir… ha vingut aquell tan guapo, alt i fort que té aquella veu que li surt de les profunditats de la caixa toràcica, el que s’ha quedat HHhH
Aquell? impossible, venia amb una criatura a cada mà, la rosa no li cabia..
Doncs aquell jovenet que ha encomanat  els contes d’en Calders,  feia força goig.
Com la xicota que l’esperava fora, potser sí que s’ha deixat la rosa…ara li truco que m’ha deixat un número…
No, no cal que li truquis, recordo una mà femenina deixant la rosa damunt el taulell, però no en recordo la cara.
Però si tampoc ha vingut pas tanta gent aquesta tarda, ha vingut l’àvia que passa cada setmana amb els néts i els fa olorar els llibres, diu que quan siguin grans aquesta olor ja no existirà i la recordaran gràcies a ella.
També han vingut aquell parell de noietes que buscaven un llibre de poesia que ha escrit el pare d’una amiga d’elles, però aquestes segur que no portaven cap flor, amb l’escàndol que han fet segur que ens n’hauríem  adonat.
Ha entrat la de la farmàcia del davant, però venia corrent i amb el temps just, que s’ha tornat a quedar Primavera, estiu, etc… em sembla que ja l’ha regalat quinze vegades.
Ja ho tinc, la noia aquella que s’ha passat una bona estona llegint contraportades,  que finalment ens ha preguntat per un llibre que no la fes posar trista i li hem recomanat Un altre got d’absenta, la recordes?
Sí, sí portava una rosa i se l’ha deixat, perquè no crec que ho hagi fet expressament, oi? …i ara que fem, jo només la conec d’aquí la botiga, no sé ni com es diu ni molt menys on viu i diria que no la tenim a la base de dades, i a aquestes hores ja no vindrà a recuperar la flor, per tant, me l’emporto?
Anuncis

6 thoughts on “L’HOME DE LES FLORS III

  1. Hi han llibreries que es mereixen flors, és cert!(Jo ahir vaig visitar una de nova (quasi, del setembre de l'11) fent un passeig de ric un dimecres de revolta).Si ha de ser una rosa viatgera, aquesta visita és un bon inici…

  2. doncs al bar, que també és un bon lloc…(digo jo, pel que he llegit, que jo no vaig mai als llocs de pecat!(jejejejejej) )

  3. és cert els cavallers no van mai al bar… i menys els rosso, no fos cas que els confonguin amb un chico martini! segur que no hi has anat mai? ni posar-hi una poteta…?

  4. Això és una novel·la per entregues… Estaré a l'aguait per saber-ne el desenllaç. Mentrestant, i amb el vostre permís, faré temps al bar.[Anna, llegint-me els relats compartits, m'he topat amb els vostres noms i… oh, sorpresa!!!!, aquí em tens. Felicitats pels relats i pel bloc].

Deixa un comentari

