PARELLES

Durant molt de temps vaig estar pensant que se’ls menjava la màquina,  així de cop, sencers, sobretot quan a casa n’hi havia d’aquells diminuts, aquells tan bonics que et regalen quan tens el primer i que mai acaben d’anar bé.
El problema es posa sobretot de manifest quan els tens tots aparellats  i encara queda més d’una tercera part de la senalla plena, sense parella.
Una vegada vaig fer obrir la màquina per corroborar la meva teoria i vaig fracassar en la part empírica de la mateixa, tot i així continuo defensant-la fermament, potser queden desintegrats per la força centrífuga o volatilitzats pels efectes del suavitzant.
Un altre aspecte a tenir en compte és la tendència invariable que tenim cap a la simetria, sense ella el meu problema no existiria, de fet, hi ha qui  no el té  o és del tot daltònic. Fins i tot em pot arribar a fer gràcia veure algú amb un de cada, sobretot a la canalla, aquesta imposició de portar-los ben iguals segur que els marca de per vida i els dota d’inflexibilitat i manca d’originalitat, potser aquí rau part del problema de la societat en la que vivim, i si ens haguessin deixat portar-ne un de cada color, un amb ratlles i l’altre amb rombes, un amb sanefes i l’altre amb un dibuix, un groc i l’altra fúcsia…?
De tant en tant tinc una sorpresa, col·locant la funda a un nòrdic (edredó, evidentment),  me’n surt algun fet una boleta ben arrugadeta i se m’escapa un goita on era!
La gravetat del cas se m’ha anat incrementant a mesura que a casa anàvem sent més,  i dia a dia es va complicant ja que la mida de tots nosaltres és cada vegada més semblant, els veig quasi tots iguals però els poses un al costat de l’altre i són visiblement diferents i jo educada en la simetria i la manca d’originalitat sóc incapaç de cargolar-los junts, a vegades ho intento, però ells mateixos desfan l’embolcall i es separen.
Una altra cosa  és la manera de plegar-los, cada ú té la seva, la meva evidentment és la més barroera,  els cargolo i els entaforo dins d’un dels dos perquè no es tornin a despistar, però hi ha qui els plega amb molta cura i amor (segur que ho noten i no es perden tant), doblegant per la meitat i així qui se’ls posa només ha d’insertar el peu i pujar la resta cap amunt, sempre queden ben posats, hi ha qui no els cargola i els col·loca al calaix  en parelles, un sobre l’altre. Aquest tema sumat al de la velocitat en rentar, plegar i endreçar donaria per molt més.
No hem d’oblidar els que es queden sols per accident, ja sigui pèrdua fora de casa, al piscina, el gimnàs, les colònies… carreres, forats i altres descosits (ho sento però em nego a cosir-ne, segur que la delicada pell de casa no suportaria el resultat) i els canvis de color, que jo atribueixo a una mala praxi a l’hora de rentar, sempre  s’escapen els blancs a la bugada fosca, i els foscos quan hi poso lleixiu, però i si tinguessin vida pròpia i realment volguessin un canvi de look? La llàstima és que no el facin en parella, tampoc en el seu món deu ser fàcil posar-se d’acord.
Fins ara tenia la sensació que aquest problema de desaparellaments només el tenia jo, sensació induïda i alimentada per tothom que ha passat per casa meva a ajudar-me amb la canalla, àvies, cangurs, etc … però ahir navegant vaig descobrir que és un problema força més general del què em pensava i estic rumiant de fer un invent com aquest, a veure si així l’índex de divorcis a la meva senalla baixa considerablement.

Anuncis

9 thoughts on “PARELLES

  1. Mira, just la setmana passada en vaig posar un de cada, al meu petit. És clar que un era blanc i l'altre blau cel, no tenia gaire mèrit, però era una primera incursió a la revolució! 😀

  2. Molt bé Carme, així es comença, serà un xicot ben original i flexible, i tu tindràs una feina menys, la d'aparellar mitjons!

  3. Hola Anna, Gràcies per afegir-te a la Penedesfera http://www.penedesfera.cat, la comunitat de blocaires de l'Anoia, l'Alt i el Baix Penedès i el Garraf.T'agrairíem que per a difondre i augmentar la xarxa facis un link del teu bloc cap al portal. A la barra lateral trobaràs logos i consells per millorar la visibilitat a la Penedesfera. Recorda que al web trobaràs tot un seguit d'eines per tal de millorar la comunicació i la participació entre els penedesencs a internet. Salutacions i felicitats pel bloc!Daniel García Perishttp://www.danielgarciaperis.cat

  4. Jo els tinc tots negres, encara que de diferents teixits, però la meva col·lecció de "singles" és molt llarga: sembla que Sor María prefereix que alguns es vagin amb bones famílies de bé…

Deixa un comentari

